SMAŽENÁ RÝŽE - NASI GORENG

Dnes jsme si pro vás připravily recept na Nasi goreng. A co ze ta tímto tajuplným exotickým názvem skrývá? Nasi goreng je indická specialita, která je jednoduchá a navíc i velmi zdravá. V Indonésii ji považují za národní pokrm, a proto se s ní můžete setkat jak u snídaně, tak u oběda či večeře. Je to prostě ideální celodenní jídlo. Nasi goreng je smažená rýže s hromadou zeleniny, vajíčkem a pro milovníky pálivého jídla jej lze doplnit notnou dávkou chilli. 

Suroviny:

jasmínová (Basmati) rýže

cibule a česnek

vejce

krevety

sezónní zelenina: hráškové lusky, cuketa, mrkev, paprika     

arašídy

koriandr

jarní cibulka

chilli dle chuti 

limetka

citronová tráva 

třtinový cukr nebo melasa

kokosový olej 

himalájská sůl a pepř 

sojová omáčka

rýžový ocet

Postup: 

  1. Uvaříme si jasmínovou rýži podle návodu 
  2. Orestujeme cibuli s česnekem a citronovou trávu na kokosovém oleji a přidáme zeleninu, kterou jsme si již před tím nakrájeli. Spolu restujeme pár minut
  3. Přidáme krevety (my jsme použily ty předvařené) 
  4. Dochutíme třtinou (melasou), sójovou omáčkou a dle chuti solí, chilli, rýžovým octem a pepřem 
  5. Přimícháme uvařenou jasmínovou rýži
  6. Mezitím si připravíme na druhé pánvi volské oko 
  7. Servírujeme posypané arašídy, jarní cibulkou a koriandrem 

Náš tip:

Pokud Vám zbyla rýže z předchozího dne, určitě ji nevyhazujte. Právě rýže z předchozího dne je na Nasi goreng nejlepší.

Připadá Vám to jako recept alá co dům dal? Máte pravdu, takto opravdu Nasi goreng vznikla a dodnes si tento pokrm získává davy příznivců. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása.

Recepty pro Vás připravují holky z LuTe

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz