ČOČKOVÝ SALÁT

Také se vám při slově čočka vybaví Vánoce a pověra, že přináší peníze? Na Vánoce se připravuje především čočka zelená. Dnes se podíváme ale na jiný druh čočky, a to červenou. Červená čočka má narozdíl od zelené mnoho výhod. 

  • Nemusí se předem namáčet a je uvařená za 15 minut. 
  • Je bohatá na bílkoviny, proto ji ocení hlavně vegetariáni a vegani.
  • Obsahuje vitamíny, minerály a kvalitní zdroj vlákniny. 
  • Jako z mála luštěnin nenadýmá.
  • Má nízký glykemický index, což znamená, že dokáže regulovat hladinu krevního cukru. Lidé se po červené čočce cítí déle zasycení. 
  • Je lehce stravitelná, proto je vhodná i pro malé děti či těhotné a kojící ženy.

Navnadili jsme vás červenou čočkou? Snad ano, protože jsme si pro vás připravily recept na salát z červené čočky. 

Suroviny:

seitan

červená čočka

salát

mrkev

červené zelí

limetka

lněný olej

vlašské ořechy

brusinky

dýňová semínka

medová omáčka Spicy Honey

 

Postup:

  1. Uvaříme si červenou čočku a seitan podle návodu 
  2. Mrkev a zelí nakrájíme na plátky
  3. Uvařený seitan nakrájíme na kostičky
  4. Všechny ingredience smícháme a ochutíme olejem, limetkou a omáčkou Spicy Honey

 

Čočkový salát se ideálně hodí na oběd nebo na večeři. Díky nízkému glykemickému indexu se čočkový salát hodí i při redukčních dietách, a to ocení všichni, co chtějí ještě shodit nějaké to kilo do plavek. 

 

Dobrou chuť vám přejí holky z LuTe!

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení