ČOČKOVÝ SALÁT

Také se vám při slově čočka vybaví Vánoce a pověra, že přináší peníze? Na Vánoce se připravuje především čočka zelená. Dnes se podíváme ale na jiný druh čočky, a to červenou. Červená čočka má narozdíl od zelené mnoho výhod. 

  • Nemusí se předem namáčet a je uvařená za 15 minut. 
  • Je bohatá na bílkoviny, proto ji ocení hlavně vegetariáni a vegani.
  • Obsahuje vitamíny, minerály a kvalitní zdroj vlákniny. 
  • Jako z mála luštěnin nenadýmá.
  • Má nízký glykemický index, což znamená, že dokáže regulovat hladinu krevního cukru. Lidé se po červené čočce cítí déle zasycení. 
  • Je lehce stravitelná, proto je vhodná i pro malé děti či těhotné a kojící ženy.

Navnadili jsme vás červenou čočkou? Snad ano, protože jsme si pro vás připravily recept na salát z červené čočky. 

Suroviny:

seitan

červená čočka

salát

mrkev

červené zelí

limetka

lněný olej

vlašské ořechy

brusinky

dýňová semínka

medová omáčka Spicy Honey

 

Postup:

  1. Uvaříme si červenou čočku a seitan podle návodu 
  2. Mrkev a zelí nakrájíme na plátky
  3. Uvařený seitan nakrájíme na kostičky
  4. Všechny ingredience smícháme a ochutíme olejem, limetkou a omáčkou Spicy Honey

 

Čočkový salát se ideálně hodí na oběd nebo na večeři. Díky nízkému glykemickému indexu se čočkový salát hodí i při redukčních dietách, a to ocení všichni, co chtějí ještě shodit nějaké to kilo do plavek. 

 

Dobrou chuť vám přejí holky z LuTe!

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz